Cílem phishingu je získat a následně zneužít vaše citlivá data (hesla, bezpečnostní kódy, PINy, čísla kreditních karet apod.). To vše nejčastěji pod záminkou blokace karty či účtu, aktivace služby (mobilní platby, přihlašování k účtu), obdržení důležité zprávy apod.
Jak se bránit phishingovým útokům?
• Pro přihlášení na účet nepoužívejte žádné odkazy, ani ty z vyhledávačů. Do adresního řádku prohlížeče vypište www.rb.cz a následně zvolte tlačítko s modrým zámkem pro vstup na účet.
• Buďte opatrní! Neklikejte na podezřelé odkazy a nedejte se vystrašit zdánlivě výstražnou zprávou.
• Prověřujte! Pokud obdržíte e-mail či zprávu, která vás vyzývá k nějakému úkonu nebo jeho potvrzení, a sami právě nejste přihlášeni ve svém bankovnictví, kde daný úkon provádíte, raději nám zavolejte na naší infolinku +420 412 440 000.
• Nespěchejte! Zprávu si pozorně přečtěte a myslete na možnost podvodu. Více informací o možných rizicích, a jak jim předcházet, jsme pro vás připravili na stránkách https://www.rb.cz/bezpecne-bankovnictvi.
Věnujte prosím těmto informacím dostatečnou pozornost a v případě podezření na podvodné stránky nás neváhejte kontaktovat.