Co se stalo?
Zjistili jsme, že aplikace byla spuštěna v nestandardním běhovém prostředí, například na emulátoru nebo ve virtualizačním nástroji.
Jaké hrozí riziko?
Pokud aplikace běží v nestandardním prostředí, např. emulátoru nebo virtualizovaném prostředí, namísto oficiálního operačního systému, může dojít ke zcizení citlivých dat z mobilní aplikace, včetně citlivých údajů, jako je například seznam účtů, historie transakcí, nebo dokonce váš PIN kód. Při běhu v nestandardním prostředí může rovněž dojít k vložení dat do aplikace, a v důsledku tak hrozí například to, že dojde k zadání platby bez vašeho vědomí, nebo k udělení souhlasu bez vašeho vědomí.
Co mohlo tuto situaci způsobit?
K tomu, že aplikace běží v nepodporovaném prostředí, může dojít například z některého z následujících důvodů:
- Provozujete aplikaci na modifikovaném zařízení, které pro spouštění aplikací využívá dodatečnou virtualizaci.
- Provozujete aplikaci na neoficiální verzi operačního systému, která používá virtualizaci pro spuštění aplikací.
- Na vašem zařízení je aktivní mobilní malware, který obsahuje rooting framework a používá virtualizované prostředí k napadení aplikace.
- Aktivně se pokoušíte spustit naší aplikaci na emulátoru.
Jak situaci vyřešit?
Pro vyřešení problému se ujistěte, že:
- Používáte oficiální verzi operačního systému iOS.
- Vaše zařízení není jailbreaknuté (nedošlo k odstranění systémových ochran).
- Instalujete aplikaci Raiffeisen bankovnictví z oficiálního zdroje App Store.
- Používáte oficiální verzi firmware.
- Nespouštíte aplikaci v emulátoru nebo jiném nestandardním běhovém prostředí.
Pro více informací nás neváhejte kontaktovat na naší infolince na telefonním čísle +420 412 440 000 (7-22 hodin).