Víte, že přes vyhledávání najdete i pobočky?
Stačí zadat město nebo adresu.
Víte, že přes vyhledávání najdete i pobočky?
Stačí zadat město nebo adresu.
Poslední aktualizace: 15. 5. 2024
V tomto dokumentu se dozvíte informace zejména o tom, jaké osobní údaje sbíráme, k jakým účelům je využíváme, z jakých zdrojů je získáváme, komu je smíme poskytnout a jaká jsou vaše práva v oblasti ochrany osobních údajů.
Správcem vašich osobních údajů je Raiffeisenbank a.s., se sídlem Praha 4, Hvězdova 1716/2b, PSČ 140 78, IČO 492 40 901, společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, spisová značka B 2051. Vaše dotazy ohledně osobních údajů přijmeme v kterékoliv z našich poboček nebo na níže uvedených kontaktech.
infolinka
e-mailová adresa
datová schránka
Osobní údaje chráníme jako bankovní tajemství. Proto je zpracováváme způsobem, který zajišťuje nejvyšší možnou bezpečnost.
Osobní údaje vždy zpracováváme korektně, zákonným a transparentním způsobem a o jejich zpracování vás vždy srozumitelně informujeme.
Osobní údaje shromažďujeme vždy pouze pro určité, výslovně vyjádřené a legitimní účely a zpracováváme je způsobem, který je s těmito účely slučitelný
Veškeré osoby, které přicházejí do styku s osobními údaji klientů, mají povinnost dodržovat mlčenlivost.
Není-li výslovně uvedeno jinak, týká se tento dokument nejen stávajících a bývalých klientů, ale také potenciálních klientů (tj. osob, se kterými jsme doposud nenavázali smluvní vztah, ale jsme s nimi již v kontaktu) či dalších osob, ohledně kterých má naše banka určité povinnosti (např. skuteční majitelé právnických osob a jiných uskupení, případně osoby, o kterých získáme údaje při poskytování služeb našim klientům, jako jsou účastníci provedených platebních transakcí, příjemci sjednaných akreditivů a podobně), nebo s kterými je naše banka přímo ve styku, ačkoliv s nimi nemáme smluvní vztah (např. zástupci právnických osob nebo jiní uživatelé služeb poskytovaných právnickým osobám).
V určitých případech nakládá naše banka s osobními údaji klientů též z pověření jiné osoby (jiného správce). Jde například o spolupráci s jinými společnostmi ze skupiny Raiffeisen Bank International (RBI), zprostředkování produktů či služeb třetích subjektů nebo spolupráci s třetími subjekty na věrnostních programech. Pro bližší informace je vždy nutné kontaktovat konkrétního správce osobních údajů, není-li poskytnutím informací v konkrétním případě pověřena naše banka.
Abychom vám mohli poskytovat kvalitní bankovní služby, potřebujeme k tomu celou řadu vašich osobních údajů. Když nás třeba žádáte o půjčku, potřebujeme kromě jména např. také příjmy vaší domácnosti, abychom věděli, kolik vám můžeme půjčit. Osobní údaje, které sbíráme, se dají rozdělit do níže uvedených skupin.
Zahrnují především jméno, příjmení, datum a místo narození, rodné číslo, adresa trvalého pobytu, typ, číslo a platnost průkazu totožnosti nebo IČ a DIČ u podnikatelů. Patří sem také váš podpis.
Kopie dokladů
Někdy potřebujeme také údaje o dokladu totožnosti (druh, série a číslo dokladu totožnosti, stát, popřípadě orgán, který jej vydal, platnost dokladu) včetně jeho kopie. V takovém případě vás požádáme o udělení souhlasu s jejím pořízením, nejsme-li k tomu oprávněni již na základě zákonné povinnosti.
Dalšími možnými identifikačními údaji jsou například údaj o IP adrese užívaného počítače, podpisový vzor, číslo účtu, který vedeme, případně soubory specifických autentizačních údajů, na jejichž použití se mezi sebou dohodneme, a také údaje související s vydanými prostředky pro elektronickou identifikaci.
Pokud využijete možnosti založení účtu online, budeme zpracovávat také vaše biometrické údaje odvozené ze záznamu vaší podoby, a to za účelem ověření shody vaší podoby s údaji získanými z fotografií na poskytnutých kopiích dokladů.
Telefonní číslo, e-mail, kontaktní adresa či jiné obdobné údaje, díky kterým vás můžeme kontaktovat.
Jsou to údaje, na základě kterých můžeme posoudit třeba to, jestli zvládnete splácet půjčku, nebo zda neexistuje riziko „praní špinavých peněz“. Patří sem mimo jiné tyto údaje:
Mezi tyto údaje patří například doba trvání smlouvy, výše úrokové sazby, doba splatnosti, výše úvěru, stav vašich pohledávek za bankou, stav pohledávek banky za vámi, údaje o provedených platebních transakcích, údaje o použití platebních prostředků, údaje o provedených pokynech k nákupu cenných papírů, informace o stavu portfolia investičních nástrojů.
Přehled těchto údajů získáte zpravidla prostřednictvím výpisů nebo jiných obdobných přehledů, které od nás máte k dispozici.
Jedná se o osobní údaje získané při naší vzájemné interakci. Jde zejména o:
Jde zejména o námi přidělená čísla klienta/produktu, data vytvořená vyhodnocením vašeho transakčního chování nebo údajů poskytnutých z vaší strany (například pro zjištění, zda byly naplněny podmínky pro uplatnění slevy z poplatku), vyhodnocení podané žádosti o produkt či službu nebo vyhodnocení potřebné pro naše rozhodnutí, zda vám produkt nebo službu nabídneme či nikoliv.
V naprosté většině případů nepotřebujeme váš souhlas k tomu, abychom mohli zpracovat vaše osobní údaje. Jde totiž buď o zpracování, které nám nařizuje zákon, nebo bychom vám bez toho nemohli poskytovat naše služby, nebo se jedná o zpracování osobních údajů, které je nezbytné pro ochranu oprávněných zájmů banky, ale i zájmů vašich či dalších stran. Zpracování, ke kterým nepotřebujeme váš souhlas, provádíme zejména pro níže uvedené účely.
Váš souhlas potřebujeme vždy, když chceme osobní údaje zpracovat za účelem marketingových činností. To zahrnuje především nabízení produktů a služeb (například poštou, e-mailem či telefonicky), ať už našich či služeb dalších osob. S vaším dobrovolným souhlasem můžeme vyhodnocovat, zda jsme připraveni vám určitou službu poskytnout a případně zda můžeme očekávat, že o takovou službu projevíte zájem. Osobní údaje můžeme získat i následujícím způsobem:
Pouze s vaším souhlasem můžeme vaše osobní údaje předat jinému členovi skupiny RBI, aby je zpracovával za účelem vlastních marketingových činností. Osobní údaje budeme předávat vždy pouze v rozsahu potřebném pro dané zpracování. Aktuální seznam členů skupiny RBI, kteří mohou být příjemci vašich osobních údajů, je součástí tohoto informačního memoranda. V případě, že by mělo dojít ke změně uvedeného seznamu, budete o tom s předstihem informováni, abyste mohli zvážit, zda udělený souhlas zachováte, či jej odvoláte.
Někdy dojdeme k závěru, že potřebujeme váš souhlas i v jiných situacích. V takovém případě vás požádáme o jeho poskytnutí a sdělíme vám v této souvislosti všechny podstatné informace.
Níže je uveden přehled práv, která máte v souvislosti se zpracováním vašich osobních údajů. Součástí některých práv jsou žádosti o různé informace nebo dokumenty. Takové informace poskytneme bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce ode dne doručení vaší žádosti. V některých případech může být tato lhůta prodloužena, o čemž vás vždy vyrozumíme. Pokud není možné vaší žádosti vyhovět, sdělíme vám důvody a poučení o vašich dalších právech (o právu na podání stížnosti a právu na soudní ochranu).
V případě potřeby vás můžeme požádat o dodatečné informace ke zpřesnění vaší žádosti či potvrzení vaší totožnosti.
Níže uvedená práva můžete uplatnit a kterékoliv pobočce nebo prostřednictvím některého z kontaktů uvedených výše. Můžete také využít formulář, který je ke stažení na adrese https://www.rb.cz/attachments/gdpr/gdpr-zadost.pdf.
Pokud jste nám dali souhlas se zpracováním osobních údajů, které jsme potřebovali k marketingovým nebo jiným účelům, máte právo tento souhlas odvolat.
Po odvolání souhlasu ukončíme zpracování příslušných osobních údajů pro účely vyžadující tento konkrétní souhlas. K ostatním účelům (např. těm, které vyplývají ze zákona) je můžeme využívat i nadále.
Pokud neudělíte nebo odvoláte svůj souhlas, můžeme také odpovídajícím způsobem upravit dostupnost, rozsah či podmínky svých produktů či služeb.
V případě, že si přejete odvolat svůj souhlas se zpracováním osobních údajů, obraťte se prosím na kteroukoliv pobočku nebo na některý z kontaktů uvedených výše.
V případech, kdy jsou vaše osobní údaje zpracovány pro účely ochrany našich oprávněných zájmů, máte právo vznést proti takovému zpracování námitku. Pokud tak učiníte, vaše osobní údaje nebudeme dále zpracovávat, pokud vám neprokážeme závažné oprávněné důvody pro jejich zpracování, které převažují nad vašimi zájmy nebo právy a svobodami, nebo pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků. Právo vznést námitku můžete uplatnit shodně jako odvolání souhlasu.
Máte právo požádat nás o potvrzení, zda vaše osobní údaje skutečně zpracováváme, a případně získat přístup k těmto osobním údajům a k dalším stanoveným informacím. V případě zájmu vám poskytneme kopii zpracovávaných osobních údajů, a to jednou za kalendářní rok bezplatně, jinak za úhradu nákladů spojených s jejím zpracováním a poskytnutím.
Pokud budete mít zájem o přehled údajů o platebních transakcích a souvisejících platbách, které jsou vám k dispozici na základě plnění smluv o jednotlivých službách a produktech ve formě výpisů, poskytne vám banka kopii takového výpisu po úhradě poplatku dle příslušného ceníku produktů a služeb.
Máte právo na to, abychom bez zbytečného odkladu opravili nepřesné osobní údaje, které o vás zpracováváme. Máte rovněž právo na doplnění neúplných osobních údajů, a to i poskytnutím dodatečného prohlášení.
Změnu některých osobních údajů je potřeba doložit (například změnu adresy trvalého pobytu nebo rodinného stavu).
Máte právo na to, abychom bez zbytečného odkladu vymazali vaše osobní údaje, pokud k tomu nastane zákonný důvod (např. z důvodu nepotřebnosti či protiprávnosti jejich zpracování).
Máte právo na to, abychom omezili zpracování vašich osobních údajů, pokud k tomu nastane zákonný důvod (např. z důvodu nepřesnosti zpracovávaných osobních údajů či protiprávnosti jejich zpracování, nebo z důvodu námitky vůči zpracování osobních údajů, které je založeno na našich oprávněných zájmech).
Máte právo od nás získat osobní údaje, které se vás týkají, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu a právo předat tyto údaje jinému správci. Toto právo se týká pouze vámi poskytnutých osobních údajů, které jsou zpracovávány automatizovaně, a to na základě vašeho souhlasu nebo smlouvy uzavřené mezi námi. Z bezpečnostních důvodů neumožňujeme nahrát vaše data na vámi donesený nosič, ale můžeme vám je předat např. e-mailem.
Rozhodnutí, zda s vámi uzavřeme smlouvu, je v některých případech (např. při žádosti o úvěr) závislé na automatizovaném vyhodnocení (tj. doporučení vydá stroj, nikoliv přímo člověk). Tuto skutečnost vám vždy sdělíme, a to zejména v situaci, kdy jsme vaši žádost zamítli. Následně máte právo takové rozhodnutí napadnout, především požádat o jeho přezkoumání za účasti našeho odpovědného pracovníka, nebo vyjádřit svůj názor na toto rozhodnutí. Můžete přitom využít všech kontaktních údajů uvedených výše; v případě, že se jedná o žádost o úvěr, prosíme, využijte k uplatnění tohoto práva především pobočku.
Pokud se domníváte, že při zpracováním vašich osobních údajů dochází k porušení příslušných právních předpisů, můžete se obrátit se svou stížností na Úřad pro ochranu osobních údajů.
https://www.uoou.cz
Pplk. Sochora 27
170 00 Praha 7
Vaše osobní údaje zpracováváme ručně i automatizovaně (včetně algoritmického zpracování) v informačních systémech naší banky. V případě automatizovaného zpracování můžeme vaše údaje tzv. profilovat, např. pro vyhodnocení schopnosti splácet půjčku nebo za účelem přípravy nabídky pro vás vhodného produktu.
Osobní údaje klientů získáváme zejména z těchto zdrojů:
Vaše osobní údaje jsou zpřístupněny zejména zaměstnancům naší banky v souvislosti s plněním jejich pracovních povinností, a to pouze v nezbytném rozsahu a při dodržení veškerých bezpečnostních opatření.
Vedle toho jsou vaše osobní údaje předávány třetím osobám – správcům a zpracovatelům. Se zpracovateli uzavíráme písemnou smlouvu, ve které upravíme zpracování osobních údajů tak, aby obsahovala stejné záruky, jaké v souladu se svými zákonnými povinnostmi dodržujeme my.
Mezi příjemce osobních údajů zejména patří:
Společní správci
Mezi společné správce aktuálně patří:
V některých případech můžeme vaše osobní údaje předat pouze s vaším souhlasem. Jde zejména o následující příjemce:
● provozovatelé registrů klientských informací, pokud jim nemůžeme vaše osobní údaje předat v souvislosti s plněním našich právních povinností
● jiní poskytovatelé platebních služeb, jejichž prostřednictvím přistupujete k platebním účtům, které pro vás vedeme
● vybraní členové skupiny RBI pro účely marketingu
Předávání osobních údajů do zahraničí - naše banka, ani subjekty podílející se na zpracování osobních údajů klientů, nepředává až na výjimky osobní údaje klientů do zemí mimo Evropskou unii. Výjimkou je provedení některých transakcí prostřednictvím platebních karet, při kterých dochází k využití tzv. 3D Secure kódu. V souvislosti s tím jsou některé osobní údaje držitelů platebních karet předávány zpracovateli, společnosti PrJSC Ukrainian Processing Center, se sídlem 9 Moskovskiy Ave., Kyjev, Ukrajina, jež splňuje bezpečností, technické a organizační záruky zpracování osobních údajů. Dále jsou aktualizace údajů o vydaných platebních kartách Mastercard předávány prostřednictvím Mastercard Europe SA, se sídlem Chaussée de Tervuren 198, 1410 Waterloo, Belgie do databáze ABU (Mastercard Automatic Billing Updater), která je zřízena a vedena v USA a ve které jsou údaje jako např. doba platnosti karty dostupné poskytovatelům služby akceptace platebních karet a zúčastněným obchodníkům.
V naší bance dodržujeme odpovídající technická a organizační opatření, aby byla zajištěna úroveň zabezpečení odpovídající všem možným rizikům.
Zpracováváme osobní údaje klientů způsobem, který zabraňuje jakémukoliv neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k osobním údajům klientů, k jejich změně, zničení, ztrátě či poškození, neoprávněným přenosům, k jejich jinému neoprávněnému zpracování, jakož i k jinému zneužití.
V Raiffeisenbank jsme jmenovali pověřence pro ochranu osobních údajů. Pověřenec plní povinnosti stanovené právními předpisy, zejména poskytuje informace a poradenství v rámci Raiffeisenbank, monitoruje soulad zpracování osobních údajů s právními předpisy, komunikuje s dozorovým úřadem a plní další stanovené povinnosti.
Nepodaří-li se vám vyřešit váš dotaz či záležitost prostřednictvím výše uvedených kontaktních údajů, můžete též kontaktovat pověřence pro ochranu osobních údajů na adrese Hvězdova 1716/2b, PSČ 140 78, Praha 4, k rukám pověřence pro ochranu osobních údajů, e-mail poverenec@rb.cz.
Osobní údaje klientů zpracováváme pouze po dobu, která je nezbytná vzhledem k účelům jejich zpracování. Pokud zjistíme, že dané údaje již nejsou potřeba, vymažeme je. Posouzení děláme průběžně, zejména po uplynutí (interně stanovené) doby obvyklé pro využitelnost konkrétních osobních údajů. Níže jsou vypsány typické doby využívání různých osobních údajů.