Víte, že přes vyhledávání najdete i pobočky?
Stačí zadat město nebo adresu.
Nemusíte znát číslo účtu. Stačí v seznamu kontaktů vybrat telefonní číslo a zadat částku.
Platba na kontakt je zdarma a peníze na účet převedeme během pár sekund.
Jedinečná kombinace páru vašeho čísla účtu a telefonního čísla je bezpečně uložená v centrálním registru České národní banky.
Ulehčujeme vám platby mezi přáteli, známými a v rodině. Už nepotřebujete znát číslo účtu. Jednoduše si se svými blízkými můžete posílat částky do 5 000 Kč na telefonní číslo.
Od 14. 11. 2023 můžete Platbu na kontakt poslat na účet vedený kromě Raiffeisenbank také u České spořitelny, Komerční banky, ČSOB, Air Bank a Fio banky. Od 18. 4. 2023 je možné posílat i na účty v Moneta Money Bank.
Registrace příjemce Platby na kontakt
Z bezpečnostních důvodů je doba platnosti registrace pro Platbu na kontakt omezena. Pokud vám Platby na kontakt přicházejí na účet pravidelně, registrace se automaticky prodlužuje a trvá po dobu nejméně 6 měsíců od založení nebo od poslední platby. Abyste na to nemuseli myslet, pošleme vám 2 měsíce před očekávanou expirací výzvu k aktualizaci. Nebo můžete svou registraci v mobilním či internetovém bankovnictví kdykoliv prodloužit sami.
Výzvu k aktualizaci registrace posíláme přibližně 2 měsíce před blížící se expirací a uvidíte v textu datum expirace. To znamená, že za předchozí 4 měsíce nepřišla na vámi registrované telefonní číslo žádná příchozí platba na kontakt (a nezáleží na tom, jestli jste Platbu na kontakt v poslední době odeslali jinému příjemci). Pokud chcete Platby na kontakt i nadále přijímat, je nutné prodloužit platnost registrace na dalších 6 měsíc jednoduchou aktualizací v mobilním nebo internetovém bankovnictví (jděte do detailu konkrétního účtu a v nastavení registrace Platby na kontakt použijte akci Aktualizovat). Pokud do datumu expirace (které najdete v detailu registrace v mobilním i internetovém bankovnictví) neprovedete aktualizaci, budeme nuceni vaši registraci pro nepoužívání zrušit
Nejprve je potřeba stávající registraci zrušit a poté ji znovu založit na účtu, který chcete mít nově registrovaný pro příjem Plateb na kontakt. To provedete jednoduše online ve svém mobilním nebo internetovém bankovnictví bez návštěvy pobočky. Přejděte na účet, kde máte registraci a na záložce Detail vyberte Registrace Platby na kontakt (v mobilním bankovnictví) nebo Nastavení Platby na kontakt (v internetovém bankovnictví v levém menu Další detaily účtu) a zvolte akci Odstranit. Dále přejděte na nový účet a založte registraci novou. Máte hotovo za pár minut.
Zrušení registrace můžete provést online v mobilním nebo internetovém bankovnictví. Jděte do detailu účtu, který máte pro Platbu na kontakt zaregistrovaný a tapněte na Registrace Platby na kontakt (v mobilním) nebo klikněte v menu Další detaily účtu na Nastavební Platby na kontakt (v internetovém bankovnictví). Zobrazíme vám detail vaší registrace a můžete ji odstranit. Zrušení proběhne okamžitě.
Ne, kvůli jednoznačnosti spojení je registrace konkrétního telefonního čísla možná pouze s jedním účtem. Podobně kvůli jednoznačnosti není možné mít registraci stejného telefonního čísla ve více bankách nebo k více účtům v jedné bance.
K jednomu telefonnímu číslu je možné mít zaregistrovaný pouze jeden účet v jedné bance. Pokud byste chtěli mít registraci více bankovních spojení, pak pouze s různými telefonními čísly, ale nedoporučujeme to, aby nedocházelo ke zmatkům pro ty, kdo vám takto budou platit.
Pokud máte své telefonní číslo registrované pro Platbu na kontakt v jiné bance nebo k jinému účtu, je nutné existující registraci nejprve zrušit a až poté půjde založit znovu k vašemu účtu v Raiffeisenbank.
Pokud máte pochybnost o existující registraci, kontaktuje nás na čísle 412 440 000 (denně od 7 do 22 hodin).
Ne, registrovat můžete pouze číslo vašeho kontaktního mobilního telefonu (někdy mu říkáme preferovaný mobilní telefon) a pouze k jednomu vašemu účtu.
Je to možné pouze změnou čísla kontaktního mobilního telefonu v mobilním bankovnictví, internetovém bankovnictví nebo na pobočce. Tato změna původní registraci Platby na kontakt automaticky zruší a je třeba udělat novou registraci s novým telefonním číslem.
Původní registraci na telefonní číslo, které už nemáte, můžete snadno sami zrušit v internetovém nebo mobilním bankovnictví. Pokud změníte kontaktní telefon, pak původní registraci zrušíme automaticky. Pokud chcete dál používat Platby na kontakt, registrujte si vaše nové číslo, opět snadno v internetovém či mobilním bankovnictví.
Bohužel ne, registraci pro Platbu na kontakt pro daný účet může registrovat pouze majitel účtu.
Ano, pro příjem Plateb na kontakt můžete mít zaregistrovaný nejen běžný účet, ale i spořicí účet. Nicméně pamatujte, že Platbu na kontakt ze spořicího účtu nejde poslat.
Je nám líto, ale v tuto chvíli u nás fyzická osoba podnikatel nemůže zaregistrovat ve firemním bankovnictví podnikatelský účet pro Platbu na kontakt.
Nyní bohužel není možné, aby registraci účtu pro Platby na kontakt zřídila nezletilá osoba mladší 18 let.
Posílání plateb na kontakt
Pokud příjemce nemá telefonní číslo ke svému účtu pro Platbu na kontakt zaregistrované, není možné Platbu na kontakt provést a při zadání Platby na kontakt vám to včas řekneme. Doporučujeme kontaktovat příjemce a požádat ho, aby se zaregistroval ve své bance, mělo by to jít online a rychle. Můžete k tomu využít i jednoduchou pozvánku, která je v zadávacím formuláři platby.
Od 14.11.2023 můžete Platbu na kontakt poslat na účet vedený kromě Raiffeisenbank také u České Spořitelny, Komerční banky, ČSOB, Air Bank a Fio banky. Od 18.4.2024 je možné posílat i na účty u Moneta Money Bank.
Ano, při zadání Platby na kontakt se s vaším svolením zobrazí seznam telefonních čísel, která jsou pro Platbu na kontakt zaregistrovaná. Pokud číslo nemáte v telefonním seznamu, můžete jej zadat ručně a při zadání platby vám řekneme, jestli je pro Platbu na kontakt registrované.
Platby na kontakt se provádí jako okamžitá, pokud je to možné. Pokud banka příjemce nepřijímá okamžité platby nebo má dočasnou odstávku, provedeme platbu na kontakt jako standardní platbu v nejbližší možné době.
Bohužel ne, Platba na kontakt slouží k rychlým převodům menších plateb mezi přáteli, známými nebo v rodině. Takže je provádíme okamžitě nebo se splatností v aktuální pracovní den a není možné takovou platbu zadat do budoucna.
Ne, platbu na kontakt můžete poslat do maximální výše 5.000 Kč. Ale věříme, že pro obyčejné platby vám to bude bohatě stačit.
Platbu na kontakt můžete posílat pouze do jedné ze zapojených bank v České republice. Od 14.11.2023 službu Platba nabízí kromě Raiffeisenbank také Česká Spořitelna, Komerční banka, ČSOB, Air Bank a Fio banka. Další banky budou následovat v roce 2024.
Ano, pokud se domluvíte s příjemcem, můžete mu v rámci Platby na kontakt poslat i variabilní symbol, tak jako u jiných tuzemských plateb.
Ne, Platba na kontakt je určená pro běžné platby v českých korunách.
Platby na kontakt, stejně jako jiné typy běžných plateb, je možné odesílat pouze z běžných účtů nebo účtů podobného typu.
Další otázky
Pokud je nezletilá osoba majitelem účtu, může Platby na kontakt posílat, ale nemůže svůj účet zaregistrovat jako příjemce.
Ano, registr je veden v ČNB a je možné jej spravovat pouze přes zapojené banky. Registraci můžete zadat, aktualizovat nebo odstranit pouze vy, jakožto držitel mobilního telefonu a majitel účtu. Stačí se přihlásit do svého bankovnictví.