Víte, že přes vyhledávání najdete i pobočky?
Stačí zadat město nebo adresu.
Víte, že přes vyhledávání najdete i pobočky?
Stačí zadat město nebo adresu.
Původní kód banky 6100 již není dostupný a všechny banky mají povinnost kód od 1. 7. vyjmout ze svých číselníků.
Připravili jsme pro vás jednoduchý přehled, jak vyřešit situace, pokud vám od 1. 7. nepřišla očekáváná platba na kód 6100 nebo ji potřebujete na kód 6100 odeslat.
Stejné informace platí i pro klienty, kterým bylo změněno celé číslo účtu.
Pokud vám od 1. 7. nepřišla platba, je pravděpodobné, že nebyla provedena, protože již zanikl kód banky 6100.
Podívejte se, jak postupovat v konkrétních situacích:
Kontaktujte Českou správu sociálního zabezpečení (ČSSZ) a nahlaste změnu platebních údajů pro výplatu příspěvku.
Kontaktujte Českou správu sociálního zabezpečení (ČSSZ) a nahlaste změnu platebních údajů pro výplatu příspěvku.
Pokud se jedná o důchod (starobní, invalidní a vdovský, vdovecký nebo sirotčí) vyplácený ČSSZ a žádost jste vyřizovali po 15. 5. 2023, kontaktujte přímo Českou správu sociálního zabezpečení a nahlaste změnu platebních údajů. Všechny důchody a žádosti o ně evidované ČSSZ do 14. 5. 2023 jsme společně s ČSSZ přesměrovali na správná čísla účtů a bankovní kód 5500.
Pokud se jedná o jiný typ důchodu např. vojenský, ten je vyplácen Ministerstvem obrany a je třeba se spojit přímo s odesílatelem platby.
Tato situace mohla nastat pouze u plateb se splatností 29. 6. případně 30. 6. Česká národní banka platby s kódem 6100 zrealizovala, pokud se dostali ke zpracování do 30. 6. cca 16:00. Platby s kódem 6100 zpracované 30. 6. od 16:00 do 23:59 budou na účet odesílatele automaticky vráceny.
Odesílatele platby, který použil kód banky 6100, dohledejte v mobilním nebo internetovém bankovnictví. Stačí v historii pohybů napsat do vyhledávání „Platba na 6100“. Po dohledání platby kontaktujte jejího odesílatele a nahlaste mu nové platební údaje.
Každý měsíc mi chodila příchozí platba na účet s kódem 6100, ale tentokrát se mi nepřipsalo nic. Trvalé platby na účet s kódem banky 6100 byly pravděpodobně bankou odesílatele ukončeny spolu s ukončením platnosti kódu. Je nutné požádat odesílatele o nastavení nového trvalého příkazu na správné číslo účtu.
Platbu s kódem banky 6100 již nezadáte. Pokud takovou platbu potřebujete odeslat, nejdříve si s příjemcem platby potvrďte celé číslo účtu tzn. číslo před lomítkem, než automaticky změníte kód na 5500. U některých majitelů účtů s kódem 6100 došlo také ke změně čísla účtu a hrozí, že byste platbu zaslali jinému příjemci.
Od 1. 7. není již v číselníku bank tento kód k dispozici. Neměňte u takové platby automaticky kód na 5500, aniž byste si ověřili s příjemcem platby, že se mu nezměnilo také celé číslo účtu. Mohlo by se stát, že platba s původním číslem účtu a novým kódem 5500 dorazí na účet úplně jiného majitele. Těchto případů je málo, ale mohou nastat.
Každý měsíc posílám platbu na účet s kódem 6100, ale tentokrát platba neproběhla. Pokud se jedná o trvalý příkaz nastavený v Raiffeisenbank, změnili jsme kód banky v příkazu automaticky. V případě, že se na straně příjemce změnilo celé číslo účtu, byl trvalý příkaz ukončen a je nutné si jej nastavit znovu na správné číslo účtu.
Internetové a mobilní bankovnictví Equa bank je již nedostupné. Všechny vaše produkty a služby už najdete pouze v bankovnictví Raiffeisenbank. Ještě nemáte přístup do Raiffeisen mobilního nebo internetového bankovnictví? Zastavte se na jakékoliv naší pobočce a my vám rádi pomůžeme.
Seznam všech poboček najdete zde.