Pokud vám od 1. 7. nepřišla platba, je pravděpodobné, že nebyla provedena, protože již zanikl kód banky 6100.
Podívejte se, jak postupovat v konkrétních situacích:
- Nepřišla mi mateřská případně jiný příspěvek v mateřství vyplácený ČSSZ (nejedná se o rodičovský příspěvek, který vyplácí Úřad práce).
Kontaktujte Českou správu sociálního zabezpečení (ČSSZ) a nahlaste změnu platebních údajů pro výplatu příspěvku.
- Nepřišla mi nemocenská, ošetřovné či jiný příspěvek související s nemocí, vyplácený ČSSZ.
Kontaktujte Českou správu sociálního zabezpečení (ČSSZ) a nahlaste změnu platebních údajů pro výplatu příspěvku.
Pokud se jedná o důchod (starobní, invalidní a vdovský, vdovecký nebo sirotčí) vyplácený ČSSZ a žádost jste vyřizovali po 15. 5. 2023, kontaktujte přímo Českou správu sociálního zabezpečení a nahlaste změnu platebních údajů. Všechny důchody a žádosti o ně evidované ČSSZ do 14. 5. 2023 jsme společně s ČSSZ přesměrovali na správná čísla účtů a bankovní kód 5500.
Pokud se jedná o jiný typ důchodu např. vojenský, ten je vyplácen Ministerstvem obrany a je třeba se spojit přímo s odesílatelem platby.
- Nepřišla mi platba s kódem 6100, která byla z účtu odesílatele zrealizovaná.
Tato situace mohla nastat pouze u plateb se splatností 29. 6. případně 30. 6. Česká národní banka platby s kódem 6100 zrealizovala, pokud se dostali ke zpracování do 30. 6. cca 16:00. Platby s kódem 6100 zpracované 30. 6. od 16:00 do 23:59 budou na účet odesílatele automaticky vráceny.
- Přišla mi SMS zpráva s upozorněním na příchozí platbu nebo inkaso na původní kód 6100.
Odesílatele platby, který použil kód banky 6100, dohledejte v mobilním nebo internetovém bankovnictví. Stačí v historii pohybů napsat do vyhledávání „Platba na 6100“. Po dohledání platby kontaktujte jejího odesílatele a nahlaste mu nové platební údaje.
- Neprovedl se trvalý příkaz (z jiné banky) ve prospěch mého účtu s kódem 6100.
Každý měsíc mi chodila příchozí platba na účet s kódem 6100, ale tentokrát se mi nepřipsalo nic. Trvalé platby na účet s kódem banky 6100 byly pravděpodobně bankou odesílatele ukončeny spolu s ukončením platnosti kódu. Je nutné požádat odesílatele o nastavení nového trvalého příkazu na správné číslo účtu.