„Ze zkušeností víme, že v souvislosti s nadcházejícími sportovními akcemi roste poptávka po televizorech přibližně o dvacet procent a očekáváme, že tento trend bude pokračovat i nadále,“ říká Michala Gregorová, tisková mluvčí internetového portálu Mall.cz.
Výzkum, který Raiffeisenbank realizovala ve spolupráci s agenturou IPSOS v dubnu letošního roku, jednoznačně potvrzuje, že Češi sport podporují a velmi rádi se na něj v televizi dívají. „Téměř každý druhý bez váhání uvedl, že plánuje letošní velké sportovní události sledovat. Celkem nad tím alespoň přemýšlí 88 % respondentů a 35 % oslovených zároveň nevylučuje s tím spojený nákup nové televize,“ uvádí tiskový mluvčí Raiffeisenbank Tomáš Zavoral.
Nový televizor by lidé financovali nejčastěji (65 %) z vlastních prostředků. Oblíbené jsou také splátky nabízené přímo v obchodě. Ty zvažuje 27 % Čechů, kteří by do televize rádi investovali. O půjčce od banky lidé v souvislosti s nákupem televize aktuálně příliš neuvažují (5 %), pokud by ale dostali opravdu dobrou nabídku, tři čtvrtiny respondentů by ji zvážily. „Populárním prostředkem pro nákup nejen elektroniky je určitě kreditní karta. Dle našeho průzkumu by ji k zaplacení televize využil každý sedmý nakupující. V naší nabídce je hned několik kreditních karet, mezi kterými bych určitě vyzdvihl kartu MALL.CZ,“ popisuje Tomáš Zavoral.
Od nového televizoru si lidé slibují především větší a kvalitnější obraz pro lepší zážitek ze sportovního přenosu a také moderní funkce jako je připojení k internetu či 3D obraz.V současné době, kdy se pomalu chystá přechod na nový formát vysílání DVB-T2, je však důležité dbát i na další parametry. „Při výběru televize doporučujeme zohlednit chystané změny ve vysílání. V nabídce již samozřejmě máme přístroje, které jsou na nový standard připraveny. Nicméně i televizory, jež DVB-T2 vysílání nepodporují, lze později samozřejmě doplnit novým set-top boxem,“ uvádí Michala Gregorová z Mall.cz. Kompletní přechod na DVB-T2 a vypnutí stávajícího DVB-T vysílání nebude přitom dle odhadů aktuální dříve než v roce 2020.
Informace o průzkumu
Výzkum exkluzivně pro Raiffeisenbank realizovala agentura IPSOS v dubnu 2016. Prostřednictvím online dotazníků bylo osloveno více než 1 000 respondentů ve věku 18 až 65 let z větších měst i menších obcí napříč celou ČR.