zavřít panel

Víte, že přes vyhledávání najdete i pobočky?
Stačí zadat město nebo adresu.

Možná, že hledáte...

BEZPEČNOSTNÍ UPOZORNĚNÍ

Aplikace Raiffeisen bankovnictví byla z bezpečnostních důvodů ukončena.

Co se stalo?

Zjistili jsme, že do běžící aplikace mobilního bankovnictví byl vložen cizí kód, který mění její chování.

Jaké hrozí riziko?

Pokud dojde k vložení cizího kódu do aplikace, např. mechanismy "hooking frameworks" či "native code hooks", chování aplikace může být změněno a může tak dojít ke zcizení citlivých dat, včetně citlivých údajů, jako je například seznam účtů, historie transakcí, nebo dokonce váš PIN kód. Při přítomnosti cizího kódu může rovněž dojít k vložení nežádoucích dat do aplikace, a v důsledku tak hrozí například to, že dojde k zadání platby bez vašeho vědomí, nebo k udělení souhlasu bez vašeho vědomí.

Co mohlo tuto situaci způsobit?

K vložení cizího kódu do aplikace může dojít například z některého z následujících důvodů:

  • Provozujete aplikaci na rootnutém zařízení, a některá z instalovaných aplikací se pokouší vložit do mobilního bankovnictví vlastní kód, který mění chování aplikace.
  • Provozujete aplikaci na neoficiální verzi operačního systému, která do spuštěných aplikací vkládá dodatečný kód.
  • Na vašem zařízení je aktivní mobilní malware, který obsahuje rooting framework, a který se snaží vložením kódu do běžícího mobilního bankovnictví získat kontrolu nad aplikací.

Jak situaci vyřešit?

Pro vyřešení problému se ujistěte, že:

  • Používáte oficiální verzi operačního systému Android.
  • Vaše zařízení není rootované (nedošlo k odstranění systémových ochran).
  • Instalujete aplikaci Raiffeisen bankovnictví z oficiálního zdroje Google Play.
  • Používáte oficiální verzi firmware.
  • Máte nainstalovaný mobilní antivirus, který umožní detekovat případný malware.
  • Nespouštíte aplikaci v emulátoru nebo jiném nestandardním běhovém prostředí.

 

Pro více informací nás neváhejte kontaktovat na naší infolince na telefonním čísle +420 412 440 000 (7-22 hodin).