V celkovém zúčtování výuky na dálku dalo nejvíce Čechů (44 %) školám po roce pandemie trojku. Jedničkou by známkovalo pouze 10 % Čechů.
Z hodnocení jednotlivých situací vyšla nejhůře minimalizace zátěže rodičů. O něco lépe si školy vedou při komunikaci s rodiči, zajištění výuky a využívání online nástrojů. Nejlépe dopadly školy v hodnocení komunikace s žáky, jedničku jim udělila více než třetina rodičů.
Obrázek č. 1 - Jak si vede Vaše základní škola v těchto oblastech?
Učením s dětmi tráví rodiče průměrně 3,3 hodiny denně. Drtivá většina se shoduje na tom, že je to mezi 2 - 6 hodinami. Jen velmi málo rodičů se s dětmi neučí vůbec anebo naopak více než 6 hodin denně.
Obrázek č. 2 - Kolik času denně všichni dohromady strávíte u Vás doma s dětmi při tzv. “domácí škole” (učení s dětmi podle instrukcí školy)?
V rámci domácí výuky využívají dvě pětiny rodičů dětí na základních školách nějaké vzdělávací weby. Kromě Wikipedie a YouTube rodiče využívají například weby grammar.in na češtinu, matika.in na matematiku nebo zlatka.in na finanční gramotnost. Podle dvou třetin Čechů jsou online vzdělávací nástroje v současné situaci užitečné.
„Stejné otázky jsme rodičům pokládali i minulý rok. U všech otázek došlo během roku ke zhoršení o jednotky procent, zatímco čas strávený s dětmi výukou vzrostl,” komentuje výsledky Petra Kopecká, tisková mluvčí Raiffeisenbank.
Průzkum provedla pro Raiffeisenbank agentura NMS Market Research v březnu 2021 online v Českém národním panelu dotazováním na reprezentativním vzorku 1024 respondentů ve věku 18-65 let.