Dobrý anděl již od roku 2011 podporuje rodiče a děti potýkající se s onkologickým, či jiným vážným onemocněním. Od doby svého vzniku rozděluje každý měsíc finance od tisíců pravidelných dárců. Veškeré dary putují svým příjemcům do posledního haléře, provoz nadace je potom financován ze soukromých peněz zakladatelů a dalších dárců, mimo jiné právě i Raiffeisenbank.
„Být Dobrými anděly už patří k naší každoroční radosti. Alespoň částečně se prostřednictvím finančních darů snažíme již od založení nadace pomáhat této organizaci s provozem. Nesmírně si vážíme jejich práce, která je nelehká a náročná, přesto vytváří ty nejvděčnější úsměvy. Jsem hrdý na zaměstnance Raiffeisenbank, kteří bez váhání pravidelně a dlouhodobě přispívají ze svých mezd. Ani v této nelehké době nepřerušili pomoc potřebným a já si jich za to nesmírně vážím. Již druhým rokem banka zdvojnásobuje dary od zaměstnanců, takže společně můžeme pomoci ještě více,“ říká generální ředitel Raiffeisenbank Igor Vida.
Pravidelně přispívající Dobří andělé si v rámci svého online účtu snadno mohou monitorovat využití svých peněz. Darovaná částka nemá maximální ani minimální omezení. I drobný pravidelný dar každého z přispěvatelů v celkovém součtu tvoří velkou pomoc. Za loňský rok se počet Dobrých andělů po celé České republice vyšplhal na úctyhodných 94 061. Ti všichni dali dohromady 413 523 744 korun, které byly až do posledního haléře odeslány rodinám příjemců pomoci. Dobří andělé tak mohli společnými silami podpořit 5734 rodin.
Náklady na náročná zdravotnická vyšetření, léčbu a příslušné pomůcky tvoří často obrovskou položku v rodinných rozpočtech. Od doby vzniku nadace v roce 2011 přispěli Dobří andělé téměř 3 miliardami korun. Průměrná výše příspěvku jednoho Dobrého anděla činí 314 korun.
Raiffeisenbank nadaci podporuje už od samotného začátku a každým rokem tak usnadňuje její fungování. Ve spolupráci s Dobrým andělem se banka snaží hledat cesty, jak nadaci a její činnost podpořit v maximální míře i jinými způsoby než jen tradiční formou finanční pomoci. V loňském roce tak výzva k podpoře Dobrého anděla putovala nejen obchodním partnerům banky v podobě novoročního přání, ale také 2 milionům klientům Raiffeisenbank v podobě vánočního pozdravu v mobilním a internetovém bankovnictví. Prostřednictvím svých sociálních sítí banka pomohla šířit myšlenku „Dne dobrých andělů“, kterým chce nadace v den svého vzniku 8. listopadu pravidelně připomínat, že každý ve svém životě máme dobrého anděla, za kterého jsme vděční a který by si zasloužil naše poděkování. Šárka Procházková, ředitelka nadace, byla také hostem předvánočního podcastu Raiffcast. V roce 2025 pak bude partnerství s Dobrým andělem mimo jiné věnována plocha na sdílených jízdních kolech NextBike ve městech Praha, Brno, Ostrava, Jihlava a Třebíč.
„Ráda bych jménem nadace srdečně poděkovala Raiffeisenbank a jejím zaměstnancům za dlouhodobou a štědrou podporu, která přesahuje rámec finanční pomoci. Velmi si vážíme nejen finanční pomoci, která nám umožňuje realizovat pomoc potřebným, ale také věnovaného mediálního prostoru a všech nových cest ke vzájemné spolupráci. Je radost společně objevovat nové příležitosti. Díky tomuto komplexnímu přístupu můžeme efektivně pomáhat rodinám v těžké životní situaci a zvyšovat povědomí o nadaci nejen v očích potencionálních dárců, ale i rodin, které mohou o pomoc požádat. Díky tomu můžeme i nadále přinášet naději a úlevu tam, kde je to nejvíce potřeba. Velmi si vážíme zapojení Raiffeisenbank a věříme, že společně budeme i nadále měnit životy k lepšímu,“ vyjádřila se ředitelka nadace Dobrý anděl Šárka Procházková.
Více informací o nadaci a shrnutí uplynulých let v číslech naleznete na webové stránce Dobrý anděl.