Víte, že přes vyhledávání najdete i pobočky?
Stačí zadat město nebo adresu.
a) fyzická osoba, která je nebo byla ve významné veřejné funkci s celostátním nebo regionálním významem, jako je zejména hlava státu, předseda vlády, vedoucí ústředního orgánu státní správy a jeho zástupce (náměstek, státní tajemník), člen parlamentu, člen řídícího orgánu politické strany, vedoucí představitel územní samosprávy, soudce nejvyššího soudu, ústavního soudu nebo jiného nejvyššího justičního orgánu, proti jehož rozhodnutí obecně až na výjimky nelze použít opravné prostředky, člen bankovní rady centrální banky, vysoký důstojník ozbrojených sil nebo sboru, člen nebo zástupce člena, je-li jím právnická osoba, statutárního orgánu obchodní korporace ovládané státem, velvyslanec nebo vedoucí diplomatické mise, anebo fyzická osoba, která obdobnou funkci vykonává nebo vykonávala v jiném státě, v orgánu Evropské unie anebo v mezinárodní organizaci,
b) fyzická osoba, která je
Na webových stránkách Finančního analytického úřadu je v metodickém pokynu č. 7 k dispozici Seznam vnitrostátních významných veřejných funkcí a Konsolidovaný seznam významných veřejných funkcí v EU a mezinárodních organizacích zakládajících status PEP.
Politicky exponovanou osobou tak například je starosta obce s rozšířenou působností, velvyslanec nebo manželka senátora. Samotný výkon funkce např. řadového člena politické strany či starosty obce bez rozšířené působnosti nezakládá status PEP.
Status politicky exponované osoby zůstává platný minimálně po dobu 12 následujících měsíců od okamžiku, kdy osoba přestala funkci, zakládající tento status, vykonávat. Stejné podmínky platí i pro uplatnění statusu politicky exponované osoby „odvozené“ – viz. odstavec b) ve výše uvedené definici Politicky exponovaná osoba.
Klient se zavázal v průběhu obchodního vztahu informovat banku v případě, že vykonává či vykonával významnou veřejnou funkci s celostátním či regionálním významem v České republice nebo jiném státě, v orgánech Evropské unie nebo v mezinárodní organizaci nebo je k takové osobě v blízkém vztahu. Informační povinnost se vztahuje také na změny v jeho postavení politicky exponované osoby.
Všeobecné obchodní podmínky - Kapitola 2.4. Politicky exponovaná osoba
Raiffaisenbank a.s. provádí kontrolu klienta, aby co nejvíce eliminovala rizika praní špinavých peněz a financování terorismu. Kontrola klienta je známá často pod pojmem "Know Your Customer" neboli "Znát svého klienta". Každý klient je povinen na výzvu banky poskytnout informace, které jsou nezbytné pro provedení kontroly, včetně předložení příslušných dokladů. Pokud klient takovou součinnost neposkytne nebo z jiného důvodu nelze kontrolu klienta provést, musí banka postupovat dle platných zákonů.
Banka zjišťuje a vyhodnocuje informace o účelu a povaze obchodu nebo obchodního vztahu, o povaze podnikatelské činnosti, o zjištění a ověření totožnosti skutečného majitele klienta, zjištění řídicí a vlastnické struktury klienta, zjištění původu majetku politicky exponované osoby nebo o uplatňování mezinárodních sankcí na klientovi. V souladu s § 9a zákona č. 253/2008 Sb. provádí banka zesílenou identifikaci a kontrolu u klientů se zemí původu ve vysoce rizikové třetí zemi, a to kdykoliv v průběhu vzniku nebo v době trvání obchodního vztahu. Seznam vysoce rizikových zemí je určen na základě Nařízení komise EU 2016/1675 a seznamu vysoce rizikových zemí FATF. Z pohledu banky je potřeba respektovat pravidla AML (Anti Money Laundering). Jedná se o opatření proti praní špinavých peněz, které mají také bránit financování terorismu (CFT – Combating the Financing of Terrorism).
Se všemi údaji klienta a doloženými informacemi banka nakládá v souladu s bankovním tajemstvím.