zavřít panel

Víte, že přes vyhledávání najdete i pobočky?
Stačí zadat město nebo adresu.

Možná, že hledáte...

Kdy potřebujeme od klienta informace a jeho součinnost

 

Na základě §9 zákona 253/2008 Sb. vyžadujeme poskytnutí dalších informací a součinnost klienta zejména v těchto případech:

  • Před vznikem obchodního vztahu a během doby trvání obchodního vztahu.
  • Před uskutečněním obchodu mimo obchodní vztah při naplnění podmínek podle § 7 odst. 1, a to:
  • Před uskutečněním podezřelého obchodu.
 
 

Jak definujeme podezřelý obchod

253/2008 Sb. Zákon o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu

§ 6 (1) Podezřelým obchodem se pro účely tohoto zákona rozumí obchod uskutečněný za okolností vyvolávajících podezření ze snahy o legalizaci výnosů z trestné činnosti nebo podezření, že v obchodu užité prostředky jsou určeny k financování terorismu, nebo že obchod jinak souvisí nebo je spojen s financováním terorismu, anebo jiná skutečnost, která by mohla takovému podezření nasvědčovat.

Zákon č. 253/2008 Sb. mimo jiné stanovuje bance povinně provádět kontrolu klienta a klientovi povinnost s bankou v tomto ohledu spolupracovat. Se všemi doloženými informacemi nakládáme v souladu s bankovním tajemstvím.

Kontroly jsou realizovány průběžně, po dobu trvání obchodního vztahu, např. aktualizace klientských údajů či AML dotazníku. Probíhají i v mimořádných termínech - kontrola bezhotovostních či hotovostních transakcí, kontrola podezřelého obchodu atp. Klient může být bankou kdykoliv vyzván k poskytnutí informací a k doložení relevantní dokumentace.

Pokud klient neposkytne součinnost při identifikaci nebo kontrole má banka právo dle zmíněného zákona odmítnout uskutečnění obchodu nebo navázání obchodního vztahu. Neposkytnutí potřebné součinnosti může případně vést až k ukončení obchodního vztahu s klientem (dle § 15 zákona č. 253/2008 Sb.).