Víte, že přes vyhledávání najdete i pobočky?
Stačí zadat město nebo adresu.
Víte, že přes vyhledávání najdete i pobočky?
Stačí zadat město nebo adresu.
Plaťte mobilem rychle, pohodlně a snadno. RaiPay nově také na Huawei AppGallery!
Na bezkontaktním terminálu zaplatíte rychle a pohodlně přiložením telefonu, který máte pořád po ruce
Telefon můžete použít také k rychlému a bezpečnému výběru z bankomatu
V aplikaci si přehledně zobrazíte u kterých obchodníků máte kartu uloženou bezpečně digitálně
Pomocí RaiPay můžete platit v obchodech i s vaší novou kartu ihned, ještě dřív než vám ji doručíme.
Pro zobrazení videa je potřeba váš souhlas s marketingovými cookies. Změnu nastavení provedete na stránce politika cookies.
Vydejte se na nákupy i bez vaší karty. K platbě u obchodníků vám nyní stačí pouze telefon, se kterým zaplatíte rychle, pohodlně a snadno.
Pro platby mobilem potřebujete mobil s NFC, s operačním systémem Android 8.0 a vyšším, debetní nebo kreditní kartu Mastercard nebo VISA od Raiffeisenbank a nainstalovanou aplikaci RaiPay.
Aplikaci RaiPay stahujte v Google Play obchodě nebo Huawei AppGallery
Pro platby s aplikací je třeba mít mobil s NFC, s operačním systémem Android 8.0 a vyšším a debetní nebo kreditní kartu MasterCard nebo VISA od Raiffeisenbank. Zároveň je třeba mít aktivované mobilní bankovnictví Raiffeisenbank, prostřednictvím kterého aplikaci aktivujete. Pokud to váš telefon podporuje můžete aplikaci a platby zabezpečit otiskem prstu. Od října 2021 je možné RaiPay stáhnout i na telefonech s Huawei AppGallery.
Stáhněte si z Google Play nebo Huawei AppGallery naši aplikaci. Aktivujte aplikaci prostřednictvím mobilního bankovnictví Raiffeisenbank, do kterého Vás přesměrujeme pro potvrzení aktivace. Následně si zvolte heslo pro přístup do aplikace a pro pohodlnější ovládání si rovnou můžete nastavit ověřování otiskem prstu.
Po aktivování aplikace automaticky načteme všechny Vaše debetní i kreditní karty od Raiffeisenbank. Zvolte si, které z těchto karet budete chtít využívat pro NFC placení a tyto karty jednoduše aktivujte. Nezapomeňte před platbou nastavit RaiPay jako výchozí aplikaci pro platby mobilem.
Přidáním karet do aplikace máte hotovo a můžete ji okamžitě začít používat. Plaťte díky ní mobilem všude, kde podporují bezkontaktní platby. Nebo vybírejte hotovost na bezkontaktních bankomatech.
Pro Vaše maximální pohodlí a bezpečnost při placení se snažíme naši aplikaci RaiPay vylepšovat.
V nové aktualizaci 4.12 v srpnu 2023 jsme pro Vás připravili tyto novinky
V aktualizaci 4.5 v lednu 2023 jsme pro Vás připravili tyto novinky
V aktualizaci 4.3 v červnu 2022 jsme spustili tyto možnosti:
Postup pro platby aplikací RaiPay zavisí na stupni zabezpečení, který si můžete nastavit přímo v aplikaci. Aplikace nabízí 3 varianty způsobu ověření platby:
Plaťte rychle – platí se přiložením k terminálu. Pro nižší částky stačí rozsvícení telefonu. Pokud je částka vyšší, vyžádá aplikace dodatečné ověření heslem nebo otiskem prstu a je nutné znovu (podruhé) přiložit telefon k terminálu pro dokončení platby. V tomto případě nelze platbu ověřit předem.
Plaťte rychleji – na hlavní stránce se zobrazuje žluté tlačítko Potvrdit platbu, které slouží k ověření platby předem. Po ověření tedy stačí telefon přiložit k terminálu pro zaplacení jen jednou. Pokud uživatel nezvolí toto ověření předem, nižší částky jej vyžadovat nebudou.
Plaťte opatrně - na hlavní stránce se zobrazuje žluté tlačítko Potvrdit platbu, které slouží k ověření platby předem. Všechny platby bez ohledu na částku je nutné takto předem ověřit. Po ověření pak stačí telefon přiložit k terminálu pro zaplacení jen jednou.
Aplikace používá 3 úrovně zabezpečení:
Plaťte rychle – platí se přiložením k terminálu. Pro nižší částky stačí rozsvícení telefonu. Pokud je částka vyšší, vyžádá aplikace dodatečné ověření heslem nebo otiskem prstu a je nutné znovu (podruhé) přiložit telefon k terminálu pro dokončení platby. V tomto případě nelze platbu ověřit předem.
Plaťte chytře – na hlavní stránce se zobrazuje žluté tlačítko Potvrdit platbu, které slouží k ověření platby předem. Po ověření tedy stačí telefon přiložit k terminálu pro zaplacení jen jednou. Pokud uživatel nezvolí toto ověření předem, nižší částky jej vyžadovat nebudou.
Plaťte bezpečně - na hlavní stránce se zobrazuje žluté tlačítko Potvrdit platbu, které slouží k ověření platby předem. Po ověření tedy stačí telefon přiložit k terminálu pro zaplacení jen jednou. Všechny platby je nutné takto předem ověřit.
Telefon přiložte zadní stranou s NFC anténou co nejblíže k terminálu. Telefony mají NFC anténu na různých místech (každý typ telefonu i od stejného výrobce ji má trochu jinde), takže si vyzkoušejte, kde váš telefon reaguje nejlépe (např. načtením údajů o kartě přes NFC na obrazovce pro přidání karty). Anténa je většinou na zadní straně telefonu, často u baterie nebo fotoaparátu, nicméně u vašeho telefonu to může být i jinak. U telefonů se slabší anténou může spojení s terminálem bránit kovové pouzdro.
Přidržte telefon u terminálu, dokud telefon nepípne a neobjeví se potvrzovací OK obrazovka.
Zahájenou transakci najdete v přehledu aktivit v aplikaci. Provedení transakce si můžete ověřit v mobilním nebo internetovém bankovnictví nebo si můžete nechat zasílat oznámení do mobilního bankovnictví o karetních transakcích (platí pro debetní karty).
U všech plateb bez výjimky platí, že je třeba mít dostatečný zůstatek i limit karty a karta musí být v okamžiku platby v aktivním stavu. Pokud byla transakce zamítnuta, ověřte si prosím, zda tyto podmínky splňujete.
Nedá se vyloučit ani jednorázová technická chyba NFC komunikace mezi terminálem a aplikací, v tom případě vyzkoušejte platbu telefonem znovu.
S aplikací můžete zaplatit v kamenných obchodech, ve kterých jste zvyklí platit bezkontaktně kartou a to jak v České republice tak i v zahraničí.
Pomocí zobrazení a kopírování údajů o kartě můžete také snadno a pohodlně platit na internetu.
Ano, i v zahraničí lze s aplikací platit na bezkontaktních terminálech nebo vybírat hotovost z bankomatů s bezkontaktní čtečkou. Postup je stejný jako v České republice.
Zatím to možné naší aplikací není.
Pro placení mobilem platí obdobové limity přidané karty.
Postup pro výběr z bankomatu s aplikací RaiPay:
*Pokud máte nastavené Rozšířené zabezpečení heslem, vyzve vás na začátku aplikace k zadání hesla vždy.
Výběr hotovosti pomocí aplikace RaiPay je možný pouze na bankomatech s bezkontaktními čtečkami. V České republice je to více než 3.000 bankomatů a jedná se o vybrané bankomaty Raiffeisenbank, České spořitelny, ČSOB, Komerční banky, Moneta Money banky, Airbank a Fio.
Všechny bankomaty Raiffeisenbank jsou bezkontaktní, takže na nich lze pomocí aplikace vybírat kdekoliv bez omezení. Stačí si pouze pamatovat PIN fyzické karty nebo ho zjistit v našem mobilním bankovnictví.
Vklad pomocí aplikace RaiPay na bankomatech Raiffeisenbank možný není, musíte použít fyzickou platební kartu.
Ano, v aplikaci můžete mít více debetních nebo kreditních karet Mastercard nebo VISA podporovaných typů, vydaných Raiffeisenbank. Karty v aplikaci od sebe rozeznáte pomocí obrázku a typu karty, případně pomocí posledního čtyrčíslí karty.
Jedna z nich je vždy nastavena jako výchozí pro placení, a ta se použije vždy pokud aplikaci nespustíte na popředí a nevyberete jinou než výchozí kartu.
Pokud tedy chcete platit jinou než výchozí kartu, stačí aplikaci otevřít a před platbou na hlavní stránce swajpnout na tu, kterou chcete použít a přiložit k terminálu.
Ne, aplikace RaiPay je určena pouze pro debetní a kreditní karty MasterCard nebo VISA vydané Raiffeisenbank. Karty jiných bank nebo třetích stran (např. stravenkové karty Edenred) do ní tedy přidávat nelze.
Karty se do aplikace RaiPay přidávají na základě propojení s mobilním bankovnictvím. Aplikaci RaiPay tedy není možné použít, pokud klient nemá zároveň aktivované mobilní bankovnictví. Karty se do RaiPay držiteli automaticky načtou a kartu pak stačí v přihlášené aplikaci RaiPay vybrat a aktivovat pro mobilní platby heslem nebo otiskem prstu (tapnutím na tlačítko „Aktivovat“ nebo akci „Aktivovat NFC platby“ v detailu karty).
Tento způsob aktivace karet je mnohem bezpečnější než "klasické" přidávání údajů o kartě do formuláře a potvrzování přes SMS.
Ne, karty jsou automaticky načítány a to díky propojení s mobilním bankovnictvím.
Nově můžete nastavit RaiPay jako výchozí aplikaci ihned po spuštění aplikace bez nutnosti přihlášení, jednoduše klikněte na „Nastavit jako výchozí platební aplikaci“. Případně můžete totéž udělat v nastavení RaiPay nebo přímo v systémovém nastavení vašeho telefonu v sekci NFC a platba.
Doporučujeme nastavit RaiPay jako výchozí aplikaci vždy, pokud to bude vaše jediná aplikace pro NFC platby mobilem. U některých výrobců telefonů může být jako výchozí předinstalovaná aplikace Google Pay, i když ji nepoužíváte a pak se může stát, že RaiPay při přiložení k terminálu nebude reagovat.
Doporučujeme zvolit RaiPay jako výchozí aplikaci pro platby mobilem a zároveň nastavit prioritu aplikaci otevřené na popředí. Díky tomu budete automaticky platit přes RaiPay a pokud potřebujete zaplatit jinou kartou uloženou např. v Google Pay, stačí tuto další aplikaci před platbou spustit v popředí. Samozřejmě to je možné i opačně. Pokud by na vašem telefonu tento způsob nefungoval, pak vždy před platbou otevřete požadovanou aplikaci, ať už RaiPay nebo jinou, a jednoduše ji nastavte jako výchozí volbou v platební aplikaci (pro RaiPay v menu Nastavení, pro Google Pay pod kartou, tedy bez nutnosti změny v systémovém menu telefonu).
Ano, pokud máte v telefonu nastaveno zabezpečení otiskem prstu, stačí si v aplikaci v Nastavení hesla a zabezpečení zapnout volbu Přihlašování a ověřování otiskem prstu. Pak pro vás vše bude ještě pohodnější a rychlejší. Stále samozřejmě můžete použít i heslo pokud náhodou čtečka otisku selže.
Základní vzhled je moderní tzv. tmavý režim. Nicméně v aplikaci v Nastavení můžete, pokud vám víc vyhovuje, zvolit i světlý režim nebo režim podle telefonu (pokud to váš telefon a jeho operační systém umožňuje).
Heslo aplikace si uživatel nastavuje při aktivaci aplikace. Jeho změnu je možné provést v Nastavení v menu Nastavení hesla a zabezpečení. Heslo se používá pro přihlášení do aplikace, pro přístup k informacím o transakcích a kartách a různým nastavením. Heslo se také používá pro dodatečné ověření vaší totožnosti např. pro vyšší platby, při dosažení maximálního limitu po sobě jdoucích plateb, při delším odemknutí telefonu před vyšší platbou apod. Je to čtyřmístné číslo a dobře si ho zapamatujte nebo zvolte tak, aby se vám snadno pamatovalo. Pro větší pohodlí můžete místo něj také používat otisk prstu, pokud váš telefon toto umožňuje.
Zavolejte na naši infolinku +420 412 440 000 (denně od 7 do 22 hodin), kde vás ověříme a pomůžeme vám heslo znovu nastavit.
V aplikaci je možné nastavit způsob ověřování plateb ve 3 úrovních:
Plaťte rychle – platí se přiložením k terminálu. Pro nižší částky stačí rozsvícení telefonu. Pokud je částka vyšší, vyžádá aplikace dodatečné ověření heslem nebo otiskem prstu a je nutné znovu (podruhé) přiložit telefon k terminálu pro dokončení platby. V tomto případě nelze platbu ověřit předem.
Plaťte rychleji – na hlavní stránce se zobrazuje žluté tlačítko Potvrdit platbu, které slouží k ověření platby předem. Po ověření tedy stačí telefon přiložit k terminálu pro zaplacení jen jednou. Pokud uživatel nezvolí toto ověření předem, nižší částky jej vyžadovat nebudou.
Plaťte opatrně - na hlavní stránce se zobrazuje žluté tlačítko Potvrdit platbu, které slouží k ověření platby předem. Všechny platby bez ohledu na částku je nutné ověřit takto předem. Po ověření pak stačí telefon přiložit k terminálu pro zaplacení jen jednou.
Požadovanou úroveň zapnete v sekci Nastavení hesla a zabezpečení tapnutím na volbu Nastavení ověření.
Abyste mohli aplikaci využívat, je třeba mít chytrý telefon umožňující NFC komunikaci (pomocí HCE neboli Host Card emulation*) a operačním systémem Android 7 a vyšším. Verzi operačního systému ověříte v nastavení vašeho telefonu, NFC anténu také v nastavení, případně u svého prodejce nebo na internetu.
Doporučujeme používat nejnovější verze systému Android tedy 10 nebo 11.
Od října 2021 nabízíme jako jediná banka v ČR RaiPay i pro telefony Huawei, které mají Huawei AppGallery (např. řada P40).
*U některých telefonů Xiaomi je nutné přenastavit v telefonu typ peněženky právě na HCE
Ano, od října 2021 nabízíme RaiPay také na telefonech Huawei s Huawei AppGallery. Jako jediná banka tak na těchto telefonech nabízíme mobilní platby nebo bezkontaktní výběry z bankomatu.
Jedná se o telefony řady Huawei P40 (včetně Lite nebo Pro), Honor View 30 Pro a Honor 9X Pro.
Ano, aplikaci si můžete nainstalovat na více telefonech, jen je potřeba na každém z nich přidat a ověřit karty znovu.
Při aktivaci aplikace a přidávání karet do aplikace je nutné datové nebo wi-fi připojení k internetu. Stejně tak přihlášení do aplikace pro kontrolu přehledu transakcí nebo detailů karet vyžaduje internetové připojení.
Při placení nebo výběrech už online být nemusíte, stačí mít zapnutou NFC anténu (doporučujeme nechat NFC anténu zapnutou, víc energie to nespotřebovává). Občas aplikaci otevřete s připojením k internetu, aby se mohly aktualizovat potřebné bezpečnostní klíče pro platby (jejich počet v telefonu je omezený).
Nemůžete, zapnutí NFC antény je pro platby u obchodníků nebo výběry z bankomatů nutné. Bez tohoto spojení se aplikace s terminálem nedomluví. Doporučujeme nechat NFC zapnuté, baterii to spotřebovává minimálně. Pokud RaiPay spustíte, upozorníme vás případně na to, že je třeba NFC zapnout.
Při vypnutém nebo zcela vybitém telefonu není možné aplikaci použít a platit. Doporučujeme s tím počítat a pro jistotu v případě vybití, přece jen jednu platební kartu s sebou nosit.
K tomu může někdy dojít kvůli nastavení telefonu nebo při používání více platebních aplikací (Google Pay apod.). Ujistěte se, že RaiPay je nastavena jako výchozí aplikace pro NFC platby na vašem telefonu - snadno to uděláte v naší aplikaci na stránce před přihlášením nebo po přihlášení v Nastavení aplikace.
Jestliže bude debetní nebo kreditní karta obnovena, není nutné, abyste ji znovu přidali do aplikace. Můžete s ní tedy nadále platit.
Pokud karta obnovena být nemá, po vypršení platnosti s ní placení již nebude možné.
Doporučujeme zavolat na naši NONSTOP infolinku 800 900 900. Na základě vaší žádosti zablokujeme klíče v aplikaci, aby ji nikdo nemohl zneužít.
Pro zablokování vaší fyzické karty volejte NONSTOP infolinku 800 900 900. Zablokováním ztratíte možnost zaplatit mobilem, dokud neobdržíte náhradní kartu, kterou si přidáte do aplikace.
Jestliže jste si jistí, že je váš mobilní telefon v bezpečí a máte v něm i další aktivní karty, můžete je nadále používat k platbám telefonem.
Platby nebo výběry jsou ve výpise a historii pohybů odlišeny číslem karty, ze které byly realizovány. V detailu pohybu nebo na výpisech pak uvidíte také informaci o tom, že jste použili naší aplikaci místo karty např. popiskem, že to byla platba u obchodníka RaiPay apod.
Po každé platbě nebo výběru z bankomatu pomocí RaiPay se v aplikaci tato transakce zobrazí, uvidíte kromě data a času nebo částky také jméno obchodníka a stav transakce, abyste měli kontrolu, že vše proběhlo v pořádku. Pokud byste měli nějakou nejistotu, zavolejte nám. Platby fyzickou kartou v aplikaci neuvidíte.
Účtenky z bezkontaktních terminálů nebo bankomatů neobsahují číslo vaší fyzické karty, ale číslo její digitální podoby, které je odlišné. Toto číslo virtuální karty si můžete zkontrolovat v detailu karty v naší aplikaci. Nemusíte se bát, na výpisech a v historii pohybů transakce najdete pod související fyzickou kartou.
Rozhodli jsme se mít pro Android vlastní aplikaci, kterou lze platit i vybírat a mít informace o digitalizovaných kartách a mobilních platbách jimi provedených. RaiPay můžeme dále rozvíjet podle potřeb našich klientů a postupně nabízet i další platební služby (například možnost plateb kdekoliv na internetu apod.). Stejně tak víme, že někteří klienti nechtějí sdílet informace o svých platbách se společností Google a preferují diskrétnost aplikace od své banky.
Na druhou stranu chápeme, že pro některé z vás může být Google Pay preferovanou aplikací, například proto, že v ní můžete mít karty z více bank. Proto nyní nabízíme kromě RaiPay také Google Pay.
Je možné také používat RaiPay i Google Pay vedle sebe nebo mít karty Raiffeisenbank v obou aplikacích a je pouze na rozhodnutí klienta, kterou možnost si vybere z naší maximální nabídky mobilních plateb nebo plateb hodinkami.
Ano, od dubna 2020 nabízíme také platby pomocí chytrých hodinek Garmin a Fitbit. Více informací najdete na našich stránkách věnovaných Garmin Pay a Fitbit Pay.
Jiné podobné platební metody používané jinde ve světě nebo v Evropě, ale zatím necertifikované v České republice (např. Samsung Pay), nabídnout v blízké době ani není možné.
Pro Vaše maximální pohodlí a bezpečnost při placení se snažíme naši aplikaci RaiPay vylepšovat.
V nové aktualizaci 4.12 v srpnu 2023 jsme pro Vás připravili tyto novinky
V aktualizaci 4.5 v lednu 2023 jsme pro Vás připravili tyto novinky
V aktualizaci 4.3 v červnu 2022 jsme spustili tyto možnosti:
Postup pro platby aplikací RaiPay zavisí na stupni zabezpečení, který si můžete nastavit přímo v aplikaci. Aplikace nabízí 3 varianty způsobu ověření platby:
Plaťte rychle – platí se přiložením k terminálu. Pro nižší částky stačí rozsvícení telefonu. Pokud je částka vyšší, vyžádá aplikace dodatečné ověření heslem nebo otiskem prstu a je nutné znovu (podruhé) přiložit telefon k terminálu pro dokončení platby. V tomto případě nelze platbu ověřit předem.
Plaťte rychleji – na hlavní stránce se zobrazuje žluté tlačítko Potvrdit platbu, které slouží k ověření platby předem. Po ověření tedy stačí telefon přiložit k terminálu pro zaplacení jen jednou. Pokud uživatel nezvolí toto ověření předem, nižší částky jej vyžadovat nebudou.
Plaťte opatrně - na hlavní stránce se zobrazuje žluté tlačítko Potvrdit platbu, které slouží k ověření platby předem. Všechny platby bez ohledu na částku je nutné takto předem ověřit. Po ověření pak stačí telefon přiložit k terminálu pro zaplacení jen jednou.
Aplikace používá 3 úrovně zabezpečení:
Plaťte rychle – platí se přiložením k terminálu. Pro nižší částky stačí rozsvícení telefonu. Pokud je částka vyšší, vyžádá aplikace dodatečné ověření heslem nebo otiskem prstu a je nutné znovu (podruhé) přiložit telefon k terminálu pro dokončení platby. V tomto případě nelze platbu ověřit předem.
Plaťte chytře – na hlavní stránce se zobrazuje žluté tlačítko Potvrdit platbu, které slouží k ověření platby předem. Po ověření tedy stačí telefon přiložit k terminálu pro zaplacení jen jednou. Pokud uživatel nezvolí toto ověření předem, nižší částky jej vyžadovat nebudou.
Plaťte bezpečně - na hlavní stránce se zobrazuje žluté tlačítko Potvrdit platbu, které slouží k ověření platby předem. Po ověření tedy stačí telefon přiložit k terminálu pro zaplacení jen jednou. Všechny platby je nutné takto předem ověřit.
Telefon přiložte zadní stranou s NFC anténou co nejblíže k terminálu. Telefony mají NFC anténu na různých místech (každý typ telefonu i od stejného výrobce ji má trochu jinde), takže si vyzkoušejte, kde váš telefon reaguje nejlépe (např. načtením údajů o kartě přes NFC na obrazovce pro přidání karty). Anténa je většinou na zadní straně telefonu, často u baterie nebo fotoaparátu, nicméně u vašeho telefonu to může být i jinak. U telefonů se slabší anténou může spojení s terminálem bránit kovové pouzdro.
Přidržte telefon u terminálu, dokud telefon nepípne a neobjeví se potvrzovací OK obrazovka.
Zahájenou transakci najdete v přehledu aktivit v aplikaci. Provedení transakce si můžete ověřit v mobilním nebo internetovém bankovnictví nebo si můžete nechat zasílat oznámení do mobilního bankovnictví o karetních transakcích (platí pro debetní karty).
U všech plateb bez výjimky platí, že je třeba mít dostatečný zůstatek i limit karty a karta musí být v okamžiku platby v aktivním stavu. Pokud byla transakce zamítnuta, ověřte si prosím, zda tyto podmínky splňujete.
Nedá se vyloučit ani jednorázová technická chyba NFC komunikace mezi terminálem a aplikací, v tom případě vyzkoušejte platbu telefonem znovu.
S aplikací můžete zaplatit v kamenných obchodech, ve kterých jste zvyklí platit bezkontaktně kartou a to jak v České republice tak i v zahraničí.
Pomocí zobrazení a kopírování údajů o kartě můžete také snadno a pohodlně platit na internetu.
Ano, i v zahraničí lze s aplikací platit na bezkontaktních terminálech nebo vybírat hotovost z bankomatů s bezkontaktní čtečkou. Postup je stejný jako v České republice.
Zatím to možné naší aplikací není.
Pro placení mobilem platí obdobové limity přidané karty.
Postup pro výběr z bankomatu s aplikací RaiPay:
*Pokud máte nastavené Rozšířené zabezpečení heslem, vyzve vás na začátku aplikace k zadání hesla vždy.
Výběr hotovosti pomocí aplikace RaiPay je možný pouze na bankomatech s bezkontaktními čtečkami. V České republice je to více než 3.000 bankomatů a jedná se o vybrané bankomaty Raiffeisenbank, České spořitelny, ČSOB, Komerční banky, Moneta Money banky, Airbank a Fio.
Všechny bankomaty Raiffeisenbank jsou bezkontaktní, takže na nich lze pomocí aplikace vybírat kdekoliv bez omezení. Stačí si pouze pamatovat PIN fyzické karty nebo ho zjistit v našem mobilním bankovnictví.
Vklad pomocí aplikace RaiPay na bankomatech Raiffeisenbank možný není, musíte použít fyzickou platební kartu.