zavřít panel

Víte, že přes vyhledávání najdete i pobočky?
Stačí zadat město nebo adresu.

Možná, že hledáte...

Způsoby oslovení klienta pro získávání povinných údajů

Klienty s žádostí o vyplnění povinných informací nebo vyžádání povinných dokumentů oslovujeme pomocí následujících kanálů.

 

Internetové a mobilní bankovnictví

Vybraným klientům zobrazujeme v internetovém nebo mobilním bankovnictví tzv. AML dotazník, a to pravidelně v opakujících se periodách za účelem plnění povinné periodické kontroly dle AML zákona. Dotazník slouží k potvrzení identifikačních údajů, které jako banka o klientech evidujeme a ke zjištění dalších doplňujících údajů.

Dotazník je po výzvě vždy zobrazován po dobu jednoho měsíce, během kterého je klient povinen doplnit požadované údaje. Identifikační údaje klient může potvrdit nebo nepotvrdit. V případě, že zobrazované identifikační údaje v dotazníku nesouhlasí, je klient povinen dle všeobecných obchodních podmínek banky tyto údaje osobně aktualizovat na jakékoliv pobočce banky.

Pro komunikaci s klienty preferujeme internetové a mobilní bankovnictví. Je to pohodlný způsob, jak nám můžete zaslat požadované dokumenty. Prostřednictvím zprávy do mobilního nebo internetového bankovnictví můžeme upozornit klienta na zaslaný e-mail, ve kterém po klientovi žádáme doplnění požadovaných údajů. Na tento e-mail je třeba reagovat.

 

Jak vyplnit AML dotazník?

 

Jakmile obdržíte notifikaci z aplikace nebo e-mailovou zprávu o nutnosti vyplnění dotazníku, stačí otevřít mobilní nebo internetové bankovnictví a zobrazit dotazník. Pozor: Správnost a pravdivost vyplněných údajů má dopad na další navázané interní postupy Banky. Proto, prosím, vyplňujte všechny údaje tak, aby skutečně odpovídaly dané situaci.

Internetové bankovnictví

Nastavení > Klientské informace > Aktualizovat AML dotazník

Mobilní bankovnictví

Ikona osoby (v pravém horním rohu) > Osobní a zákonné údaje > Aktualizovat zákonné údaje

 

Zkontrolujte vaše údaje

V případě, že je již jakýkoliv údaj neplatný, je třeba navštívit osobně jakoukoliv pobočku RB a údaje zaktualizovat.

Zkontrolujte správnost adresy trvalého pobytu

V případě, že máte v Bance vedenou i jinou adresu, např. kontaktní, zde ji nezobrazujeme.

Vyplňte/zkontrolujte správnost AML údajů, přičemž předpokládejte časový horizont 1 rok do minulosti i budoucnosti

  • Předpokládaný objem transakcí za měsíc - započítejte veškeré odchozí i příchozí transakce na všech vašich účtech (hotovostní i bezhotovostní), a to včetně transakcí kartou.
  • Objem hotovostních transakcí za měsíc - započítejte příchozí i odchozí hotovostní transakce prováděné na pobočce i přes bankomaty/vkladomaty.
  • Nejčastější typ transakcí - vyberte jaký typ transakcí na vašich účtech převažuje. Pokud převažují tuzemské platby, vyberte právě Českou republiku.
  • Nejčastější platební destinace: Mezi nejčastější platební destinaci vyberte státy, kam odesíláte platby pravidelně. Nezapomeňte vybrat Českou republiku, která je u většiny klientů nejčastější destinací.
  • Typ příjmů - za pravidelný příjem považujeme aktivní podnikání, plný i částečný úvazek v zaměstnání, penze nebo dávky. Příjem z brigád a nepravidelné přivýdělky považujeme za nepravidelný příjem.
  • Zdroj příjmů - vyberte převažující typ vašeho příjmu. V případě, že máte souběh podnikání se zaměstnáním, zvolte Podnikání. V případě, že jste např. Student a máte příjem z brigády, postačí uvést Student.
  • Vaše profese - vyberte profesi vašeho hlavního zdroje příjmů.
  • Pracovní pozice - uveďte vaši pracovní pozici, kterou zastáváte ve vaší profesi.

Po vyplnění všech polí a kliknutí na tl. Dokončit a Podepsat, se zobrazí informací o úspěšném vyplnění dotazníku

  • Po stisknutí tl. “Identifikační a AML údaje“ si můžete vyplněný a odeslaný formulář zkontrolovat.
  • Vyplněný formulář vám zůstane uložený ve vašem Internetovém a mobilním bankovnictví, v sekci „Klientské informace“, kde ho můžete dle potřeby kdykoliv zaktualizovat.
 
  • Pozor! Telefonní bankéř od klientů nikdy nevyžaduje přístupové údaje do internetového bankovnictví nebo jakoukoli autorizaci platby. Přístupy a autorizace plateb banka nikdy nevyžaduje ani e-mailem.

    Pokud je vám cokoli podezřelé, zavěste a kontaktujte oficiální infolinku. Přečtěte si, jak předcházet phisingu a jak se mu bránit.

 
 

E-mail, telefonní hovor, SMS

V některých případech si můžeme vyžádat další doplňující dokumenty, např. z důvodu prověření transakcí, status politicky exponované osoby atd. Vyžádání těchto dokumentů probíhá nejčastěji přes internetové a mobilní bankovnictví. Na zprávu v internetovém bankovnictví vás většinou dodatečně upozorníme SMS nebo e-mailem. 

V případě e‑mailové komunikace obvykle komunikujeme z adresy kyc@rb.cz.