zavřít panel

Víte, že přes vyhledávání najdete i pobočky?
Stačí zadat město nebo adresu.

Možná, že hledáte...

Způsoby oslovení klienta pro získávání povinných údajů

Klienty s žádostí o vyplnění povinných informací nebo vyžádání povinných dokumentů oslovujeme pomocí následujících kanálů.

 

Internetové a mobilní bankovnictví

Vybraným klientům zobrazujeme v internetovém nebo mobilním bankovnictví tzv. AML dotazník, a to pravidelně v opakujících se periodách za účelem plnění povinné periodické kontroly dle AML zákona. Dotazník slouží k potvrzení identifikačních údajů, které jako banka o klientech evidujeme a ke zjištění dalších doplňujících údajů.

Dotazník je vždy zobrazován po dobu několika měsíců, během kterých je klient povinen doplnit požadované údaje. Identifikační údaje klient může potvrdit nebo nepotvrdit. V případě, že zobrazované identifikační údaje v dotazníku nesouhlasí, je klient povinen dle všeobecných obchodních podmínek banky tyto údaje osobně aktualizovat na jakékoliv pobočce banky.

Prostřednictvím zprávy do mobilního nebo internetového bankovnictví můžeme upozornit klienta na zaslaný e‑mail, ve kterém po klientovi žádáme doplnění požadovaných údajů. Na tento e‑mail je třeba reagovat.

Pro komunikaci s klienty preferujeme internetové a mobilní bankovnictví. Je to pohodlný způsob, jak nám můžete zaslat požadované dokumenty.

Návod na vložení dokumentu prostřednictvím internetového bankovnictví:

  1. Po přihlášení do vašeho internetového bankovnictví zvolte nahoře ikonu Dokumenty.
  2. V levém menu Dokumenty klikněte na Nahrát dokument.
  3. Jako účel dokumentu vyberte: Je vždy upřesněno bankou.
  4. Typ dokumentu: Je vždy upřesněno bankou.
  5. Pomocí tlačítka přiložit soubor nebo přímo přetažením souboru nahrajete dokument v požadovaném formátu. Můžete nahrát více souborů najednou v celkové maximální velikosti 20 MB.
  6. Po nahrání vybrané dokumentace dokončíte odeslání do banky přes tlačítko Odeslat.
  7. Nahrané soubory si můžete poté kdykoliv zkontrolovat v levém menu Dokumenty – Mnou nahrané.

 
 

E-mail, telefonní hovor, SMS

V některých případech si můžeme vyžádat další doplňující dokumenty, např. z důvodu prověření transakcí, status politicky exponované osoby atd. Vyžádání těchto dokumentů může probíhat všemi dostupnými kanály. Na zprávu v internetovém bankovnictví vás většinou dodatečně upozorníme SMS nebo e-mailem. 

V případě e‑mailové komunikace obvykle komunikujeme z adresy kyc@rb.cz.

 
Pozor! Telefonní bankéř od klientů nikdy nevyžaduje přístupové údaje do internetového bankovnictví nebo jakoukoli autorizaci platby.

Pokud je vám cokoli podezřelé, zavěste a kontaktujte oficiální infolinku. Přečtěte si, jak předcházet phisingu a jak se mu bránit.