Víte, že přes vyhledávání najdete i pobočky?
Stačí zadat město nebo adresu.
Klienty s žádostí o vyplnění povinných informací nebo vyžádání povinných dokumentů oslovujeme pomocí následujících kanálů.
Vybraným klientům zobrazujeme v internetovém nebo mobilním bankovnictví tzv. AML dotazník, a to pravidelně v opakujících se periodách za účelem plnění povinné periodické kontroly dle AML zákona. Dotazník slouží k potvrzení identifikačních údajů, které jako banka o klientech evidujeme a ke zjištění dalších doplňujících údajů.
Dotazník je vždy zobrazován po dobu několika měsíců, během kterých je klient povinen doplnit požadované údaje. Identifikační údaje klient může potvrdit nebo nepotvrdit. V případě, že zobrazované identifikační údaje v dotazníku nesouhlasí, je klient povinen dle všeobecných obchodních podmínek banky tyto údaje osobně aktualizovat na jakékoliv pobočce banky.
Prostřednictvím zprávy do mobilního nebo internetového bankovnictví můžeme upozornit klienta na zaslaný e‑mail, ve kterém po klientovi žádáme doplnění požadovaných údajů. Na tento e‑mail je třeba reagovat.
Pro komunikaci s klienty preferujeme internetové a mobilní bankovnictví. Je to pohodlný způsob, jak nám můžete zaslat požadované dokumenty.
V některých případech si můžeme vyžádat další doplňující dokumenty, např. z důvodu prověření transakcí, status politicky exponované osoby atd. Vyžádání těchto dokumentů může probíhat všemi dostupnými kanály. Na zprávu v internetovém bankovnictví vás většinou dodatečně upozorníme SMS nebo e-mailem.
V případě e‑mailové komunikace obvykle komunikujeme z adresy kyc@rb.cz.
Raiffaisenbank a.s. provádí kontrolu klienta, aby co nejvíce eliminovala rizika praní špinavých peněz a financování terorismu. Kontrola klienta je známá často pod pojmem "Know Your Customer" neboli "Znát svého klienta". Každý klient je povinen na výzvu banky poskytnout informace, které jsou nezbytné pro provedení kontroly, včetně předložení příslušných dokladů. Pokud klient takovou součinnost neposkytne nebo z jiného důvodu nelze kontrolu klienta provést, musí banka postupovat dle platných zákonů.
Banka zjišťuje a vyhodnocuje informace o účelu a povaze obchodu nebo obchodního vztahu, o povaze podnikatelské činnosti, o zjištění a ověření totožnosti skutečného majitele klienta, zjištění řídicí a vlastnické struktury klienta, zjištění původu majetku politicky exponované osoby nebo o uplatňování mezinárodních sankcí na klientovi. V souladu s § 9a zákona č. 253/2008 Sb. provádí banka zesílenou identifikaci a kontrolu u klientů se zemí původu ve vysoce rizikové třetí zemi, a to kdykoliv v průběhu vzniku nebo v době trvání obchodního vztahu. Seznam vysoce rizikových zemí je určen na základě Nařízení komise EU 2016/1675 a seznamu vysoce rizikových zemí FATF. Z pohledu banky je potřeba respektovat pravidla AML (Anti Money Laundering). Jedná se o opatření proti praní špinavých peněz, které mají také bránit financování terorismu (CFT – Combating the Financing of Terrorism).
Se všemi údaji klienta a doloženými informacemi banka nakládá v souladu s bankovním tajemstvím.